Wij geloven dat:

- pubers een ongekend potentieel in zich hebben
Wat is er voor nodig om dit ongekende potentieel zichtbaar te maken?
- in het leerproces de pubers centraal kunnen staan
Welke behoeften, ideeën en visie heeft de puber? En welke mogelijkheden ontstaan er als de puber de ruimte krijgt om hierin gehoord en gezien te worden?
- peer-educatie een belangrijke vorm van leren is
Het boek wordt geschreven door pubers en is voor pubers. Na het project kunnen deze pubers, dat wat ze geleerd en ontdekt hebben, delen met alle pubers in de wereld.
- de essentie van leren in het proces verstopt ligt
Het is belangrijk om een doel voor ogen te hebben. In de weg er naar toe liggen de kansen op ervaringen, inzichten, leren en integratie.
- co-creatief leren wonderlijk en magisch kan zijn
Je hebt de verbinding nodig met de ander om te kunnen bloeien.

Kansen
De kansen liggen voor het oprapen. Niet alleen voor pubers maar ook voor het onderwijs en het bedrijfsleven. Een greep uit de kansen:
- Er zitten 16.000 kinderen thuis van school omdat ze niet toegelaten worden wegens een rugzak of iets dergelijks;
- Er zijn onnoemelijk veel drop-outs in het onderwijs;
- Jongerenwerkloosheid is hoog;
- Leerdoelen direct in een context plaatsen;
- Leerlingen alvast laten proeven van de hedendaagse maatschappij en ontwikkelingen;
- Het creëren van betrokkenheid van de leerlingen en ouders bij de school;
- Leerlingen ontdekken waarom ze leren en waarom ze op school zitten;
- De maatschappij en het bedrijfsleven betrekken bij het onderwijs en het project voor PR, financiering en verbinding;
- De toekomst wordt naar de jongeren toegebracht in plaats van de jongeren naar de
toekomst te trekken.

Scholen
Bent u geïnteresseerd om het project 'Hoe leef ik mijn wens?' op uw school in te zetten? Tijdens een kennismakingsgesprek worden de mogelijkheden afgestemd op uw behoefte. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met Bianca Blom (Joy) +31 6 23 30 92 73 of een kunt een e-mail sturen naar info@knapzakcoach.nl.